Plutselig var nok et år omme og vi leser 2022 i kalenderen. Året som gikk var nok en gang preget av pandemien med omstillinger, periodevis nedstengning av mange serveringssteder og bruk av hjemmekontor. For eSmiley har det vært tatt i bruk hybride kontorløsninger, men vi har også vært heldig å få treffe noen av våre kunder og samarbeidspartnere ute på forskjellige messer rundt omkring i landet
Etter å ha gjennomført markedsundersøkelsen i 2021 så vi blant annet at veien fra analogt til digitalt uten tvil er fremtiden for alle, både små og store bedrifter. Dette viser at vårt fokus på å levere digital IK-mat er riktig og ikke minst satser vi også i høy grad på å redusere matsvinn med vår egen modul for dette.
Serveringsbransjen er på vei inn i en ny epoke med mer teknologi som kan effektivisere arbeidsdagen. Det er også et større fokus på bærekraftig bruk av råvarer.
Vi utvikler og oppdaterer stadig våre systemer for å være aktuell og kunne levere det markedet ønsker seg. Inn i det nye året jobber vi med noen store nye oppdateringer for å gjøre systemene enda bedre for våre eksisterende kunder og potensielle nye kunder.
Til tross for et annerledes år har det skjedd en del nye saker i eSmiley:
- eSmiley Norge har deltatt på nesten 10 messer.
- Vi har forlenget vårt gode samarbeid og partnerskap med både NHO og Lilleborg.
- Vi har satt opp en prosjektgruppe med eSmiley og utvalgte kunder for å oppdatere bransjeretningslinjene sammen med NHO.
- Vi har vunnet 427 kontrakter.
- Torill Hagen, som kom fra Mattilsynet, begynte i august som implementering og support konsulent.
- Mathilde S Endresen er ute i mammapermisjon og vi har i mellomtiden leid inn Isabell Sund som vår markedsansvarlig fra Markedssjefene, til Mathilde er tilbake.
Vi vil takke alle våre kunder og samarbeidspartnere for året som har gått, og gleder oss til videre samarbeid i 2022.
Vi ønsker dere alle et godt nytt år! Måtte det kommende året være fylt av mange muligheter og forhåpentligvis mindre smitte og restriksjoner.